• Slide 1

انجمن تخصصی پهپاد رها

اولین انجمن گفتگوی تخصصی پرنده های بدون سرنشین

1
در اين بخش تمامي فايل هاي قابل دانلود مربوط به پاپارازي قرار گرفته است.

سورس كد
با توجه به اينكه پروژه پاپارازي كاملا متن باز بوده و تمامي كدهاي آن در دسترس است ، تمامي كدها در گيت هاب لود شده اند تا هم بروزرساني راحتتري داشته باشد و هم اينكه داراي طبقه بندي هستند. تمامي سورس كدها در https://github.com/paparazzi/paparazzi" target="_blank">اينجا موجود و قابل دانلود است.:

https://github.com/paparazzi/paparazzi


نقشه ها
تمامي نقشه هاي سخت افزاري و شماتيك ها و فايلهاي مدار چاپي در https://github.com/paparazzi/paparazzi-hardware" target="_blank">اينجا قابل دريافت است.

https://github.com/paparazzi/paparazzi-hardware

باتوجه به اينكه شعار اصلي تيم پاپارازي بر مبناي متن باز بوده است ، لذا از نرم افزار رايگان ايگل جهت طراحي مدار چاپي ها استفاده ميشود كه از http://www.cadsoftusa.com/downloads/freewareEagle" target="_blank">اينجا قابل دريافت است.

http://www.cadsoftusa.com/downloads/freewareEagle

دفترچه راهنما
اين دفترچه راهنما داراي اطلاعات كاملي درباره نحوه كار با نرم افزار و راه اندازي آن مي باشد، كه از http://paparazzi.enac.fr/w/images/Users_manual.pdf" target="_blank">اينجا قابل دريافت است.

http://paparazzi.enac.fr/w/images/Users_manual.pdf
تشکر ها
پاسخ ها (8)
  • پاسخ پذیرفته شده

    mohammadyzf
    mohammadyzf
    آفلاین
    سه شنبه, 08 آوریل 2014 - #permalink
    0
    سلام
    من قصد دارم از فلایت کنترل پاپارازی برای یک هواپیمای سوختی استفاده کنم که چند تا سوال در این مورد داشتم .

    1. قصد داشتم از یه هواپیمای سوختی آماده استفاده کنم به همین دلیل آیا می توان این فلایت کنترل رو با فلایت کنترل اون هواپیما جای گذین کرد ؟(چون می خوام از کنترل خودکار و توانایی اتصال به Gps پاپارازی استفاده کنم )

    2.معمولا هواپیما های رادیو کنترلی تنها مداومت پروازی 20 دقیقه را دارا می باشند ولی من قصد دارم به مداومت پروازی 3 ساعت دست پیدا کنم . قاعدتا باید منابع تامین انرژی رو افزایش بدم ولی نمی دونم که چقدر باید بیشتر بشن . مثلا برای مدت پرواز 3 ساعت از چه باطریی می تونم استفاده کنم ؟
    می شه چندین باطری رو سری یا موازی به هم متصل کرد ولی نمی دونم باید باطری مورد استفادم چه مشخصاتی باید داشته باشه .می دونم که همه این کارا باعث افزایش وزن و حجم می شن که برای پرواز مشکل ساز هست ولی شاید بشه یه طوری این مشکل حل کرد . خودتون چه باطریی رو پیشنهاد می کنین ؟
    تشکر ها
    • iman
      بیش از یک ماه قبل
      با سلام

      ۱-بله
      ۲-این بستگی به طراحی پرنده داره و ارتباطی به اتوپایلوت نداره
      بله شما میتونید باتری ها رو با هم موازی کنید و انرژی بیشتری داشته باید اما مساله سر همون وزن هست
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    mohammadyzf
    mohammadyzf
    آفلاین
    سه شنبه, 08 آوریل 2014 - #permalink
    0
    می خاستم بدونم نحوه مختصات دهی به اتوپایلوت پاپارازی چطوری هست ؟ یعنی مثلا می شه مختصات 100 نقطه رو بهش داد و بعد از اینکه هواپیما رو از زمین بلند کردیم روی حالت اتوماتیک قرار بدیم و هواپما بره از اون 100 نقطه عبور کنه و برگرده ؟ آیا این امکان وجود دارد که در هنگام پرواز مختصات جدیدی به اون داد و هواپیما رو به اون نقطه جدید هدایت کرد ؟
    تشکر ها
    • iman
      بیش از یک ماه قبل
      بله این کار توسط پاپارازی امکان پذیره
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    mohammadyzf
    mohammadyzf
    آفلاین
    سه شنبه, 08 آوریل 2014 - #permalink
    0
    لطفا می شه اطلاعات دقیقتری از امکانات این اتوپایلوت در اختیارم قرار بدین ؟ چون از طرق خود سایت اصلی پاپارازی هم نتونستم اطلاعات مورد نظرم رو پیدا کنم . برای اتوپایلوت های ارزانتر مشخصات و امکانات بیشتری ذکر شده مثلا برای DJI NAZA V2 امکانات و توانایی های زیر بیان شده:

    دارای شتاب سنج و جایروسکوپ سه محوره- بارومتر و قطب نمای الکترونیکی- دارای مدهای پروازی متنوع - قابلیت لندینگ خودکار در حالت کاهش ولتاژ باتری- پشتیبانی از گیرنده های مختلف همچنین پشتیبانی از SBUS- کنترل جهت هوشمند (پرواز بدون دم)- دارای Failsafeهای متنوع - امکان اتصال به مانت های دوربین ۲ محوره - تنظیم ضرایب به صورت زنده و از طریق رادیوکنترل - پشتیبانی از ۹نوع مولتی روتور- کنترل موقعیت دقیق به کمک GPS ارتقا یافته -دارای LED نشان دهنده علائم و مدهای پروازی با طراحی جدید- دارای یک رگولاتور و پورت اضافی مجزا جهت ارتباط با ماژول های بیرونی- امکان برقراری ارتباط با گوشی موبایل جهت تنظیمات ساده تر و سریعتر

    من ژیروسکوپ رو روی اتوپایلوت مولتی وی از نزدیک دیدم و می دونم که از دو تا IC مربعی کوچک و بزرگتر تشکیل می شه که برای تایین تعادل در اوتوپایلوت ها لازم هست ولی هرچه به عکس های پاپارازی دقت می کنم چنین آی سی هایی رو روی برد فلایت کنترل نمی بینم . از اونجایی که می خاستم از هواپیمای سوختی استفاده کنم این فلایت کنترل رو انتخاب کردم ولی اگر قرار باشه که امکاناتی مثل DJI NAZA V2نداشته باشه شاید بهتر باشه که از اتوپایلوت DJI NAZA V2 استفاده کنم . نظر شما چیه ؟ آیا می تونم از اتوپایلوت DJI NAZA V2 برای کاری که می خام استفاده کنم با توجه به اینکه هواپیما سوختی هست ؟ چیزایی مثل کنترلر مانت گوپرو ساخت شرکت DJI وبسته ارتباطی ساخت DJI رو از کجا می تونم تهیه کنم ؟
    تشکر ها
    • iman
      بیش از یک ماه قبل
      اول از هم مساله اینجاس که نازا فقط برای مولتی روتورهاست نه هواپیما:)
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    mohammadyzf
    mohammadyzf
    آفلاین
    سه شنبه, 08 آوریل 2014 - #permalink
    0
    منظور از سنسور های IR استفاده شده در اتوپایلوت پاپارازی دقیقا چه سنسور هایی هست ؟ این سنسور ها چه چیزی رو انداه گیری می کنن؟
    تا اونجایی که من اطلاع دارم به سنسور های مادون قرمز هم IR گفته می شه ، آیا منظور از سنسور های IR در اینجا همون سنسور های مادون قرمز هست ؟!!!!!!!


    اینطور که از توی عکس پکیج کامل این اتوپایلوت دیدم ،این اتوپایلوت دو تکه هست . چرا دو تکه هست ؟ تا حالا هرچی اتوپایلوت دیدم یه ماژول واحد بوده این یکی دو تکه هست و روی خودش ماژول Xbee داره . یعنی این دو تکه یکی گیرنده و دیگری فرستنده هست ؟ پس چرا توی عکس زیر یکی از مازول ها به تنهایی به موتور و گیرنده رادیو کنترل متصل شده ؟
    http://store.rahauav.com/image/cache/data/shop/800px-Yapa_v2_xsens-500x500.jpg

    ماژول زیگبی بیت ریت کمی داره وتا شعاع 300 متری بیشتر برد نمی ده ، چه نیازی به حضور این مازول در اتوپایلوت بوده ؟


    لطفا اگر می شه در باره PPm انکودر هم یه مقدار توضیح بدین ؟ (دور موتور رو اندازه گیری می کنه ؟)
    تشکر ها
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    شنبه, 12 آوریل 2014 - #permalink
    0
    درباره سنسورIR اینجا کامل توضیح داده شده.
    بله ماژول فرستنده گیرنده به صورت جداهست که فرستنده روی اتوپایلوت نصب میشه.

    ماژولهای زیگ بی انواع متفاوتی دارند و بردهای متفاوت از ۵۰ متر تا ۱۲کیلومتر و توی مدل های دیگه تا ۷۰ کیلومتر و در مورد بیت ریت هم برای اطلاعات سنسورها و موقعیت و... کافی هست پس ماژول های زیگ بی با توجه به مصرف کم و قیمت مناسب و امنیت بالا و.... یکی از مناسب ترین ها هست.

    PPM Encoder برای این هست که بجای اینکه اتوپایلوت کانالها رو به صورت جداگانه بخونه همه رو تبدیل به یک سیگنال میکنه و بعد میخونه یعنی از۸کانال PWM تبدیل میشه به PPM;)
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    mohammadyzf
    mohammadyzf
    آفلاین
    یکشنبه, 13 آوریل 2014 - #permalink
    0
    ولی من جواب تمام سوالام رو هنوز نگرفتم .

    1. با توجه به فرستنده گیرنده داشتن این اوتوپایلوت دیگر چه نیازی به فرستنده و گیرنده برای رادیو کنترل هست ؟ این دوتا ماژول xbee تا چه فاصله ای می تونن از هم دور بشن ولی در انتقال و کیفیت دیتای ارسالیشون مشکلی پیش نیاد ؟

    2. من می دونم که تغذیه اکثر اتوپایلوت ها با 5 ولت هست ولی نمی دونم وقتی قرار باشه که اتوپایلوت به سنسورها ، فرستنده یا گیرنده ، GPS و ... متصل بشه چه ولتاژ و جریانی رو مصرف می کنه . چطور می تونم برای کاری که می خام انجام بدم یه منبع تغذیه مناسب درست کنم ؟ (اگر بیایم از باطری هایی که توی کوادروتو 20 دقیقه دووم میارن برای پاپارازی استفاده کنیم ، چه مدت این باطری ها شارژ نگه می دارن ؟ با توجه به اینکه در کواد باطری ها برق موتور ها رو هم تامین می کنن ولی در اینجا موتور هواپیما سوختی هست )
    تشکر ها
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    یکشنبه, 13 آوریل 2014 - #permalink
    -1
    جالبه! انگار شما هنوز تفاوت کوادکوپتر و هواپیما رو تشخیص نمیدی ، رفتین سراغ اتوپایلوت!:p

    آخه باتری کواد چه ربطی به هواپیما سوختی داره؟ پخخخخ
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
  • پاسخ پذیرفته شده

    یکشنبه, 13 آوریل 2014 - #permalink
    0
    نمای کلی اتوپایلوت پاپارازی توی این عکس پیداس:
    http://store.rahauav.com/image/data/forum/Paparazzi_System_overview-2.jpg
    همینظور که میبینید ارتباط رادیو برای ایمنی لحاظ میشه و تا وقتی که هواپیما هنوز به صورت کامل آماده پرواز خودکار نشده از اون استفاده میشه که درصورت بروز مشکل بتونیم اون رو کنترل کنیم.

    برد رادیو کنترلهای ۲.۴گیگ معمولی تا ۱ کیلومتر هست که میشه با بوستر تا ۲۰ کیلومتر یا بیشتر اون رو افزایش داد و برد ماژول های زیگ بی هم همونطور که گقتم از چند متر هست تا ۷۰ کیلومتر و یا بیشتر! معمولا از زیگ بی پرو ۹۰۰ استفاده میشه که ۷-۸کیلومتر برد داره.

    برای تغذیه هم اتوپایلوت پاپارازی مستقیما به باتری متصل میشه و با استفاده از رگولاتورهای روی برد تغذیه هرکدوم از ماژل های GPS و IMU,... رو تامین میکنه که در صورتیکه مثلا از یک زیگ بی توان بالا استفاده میکنید باید تغذیه اون رو به صورت خارجی بذارید.

    درکل میزان جریان مصرفی اتوپایلوت چیزی درحدود ۶۰۰ میلی آمپر در ۱۰ ولت هست که به همراه همه ی سنسورها بوده، پس انقدر نگرانی انتخاب باتری نباشید چون با این حساب بایک باتری ۶۰۰ میلی آمپری بیشتر از ۱ ساعت کار خواهد کرد.;)
    پاسخ به درستی کمینه شد نمایش
پاسخ شما

 

تمام حقوق برای شرکت رهنوردان هلیای آسمان محفوظ است
Copyright © 2015 RAHA